Visa vad du kan: kunskapsutmaningen för säljare

Om vi säljare skall förtjäna respekt måste vi visa vad vi kan!

Därför startar jag kunskapsutmaningen: Jag börjar med att bjuda på min senaste bok: “True Stories: close business safe and fast”. Den tog 1 år att skriva och tillsammans med min duktiga AD Peter Nyborg dröjde det ytterligare 12 månader innan den låg tryckt och klar. Köp den på adlibris för 354 SEK men du kan hämta den här gratis!

Kunskap skall vara gratis och tillgänglig!

Det är bara så vi säljare kan visa vårt värde.

Kunskapsutmaningen!

Jag nominerar 3 personer att inom en vecka publicera en post om något de vill berätta: en succéhistoria, en trendspaning eller en värdefull kunskaps pusselbit. Och de nominerar tre personer var. Peter Ericsson, Bo Strömqvist och Gregory Singh!
Om 10 veckor har 59 049 personer publicerat en bit av sin kunskap! WOW!

Nu kör vi!

Rock n Roll hälsningar

Jens Edgren, CEO Salesmakeover jens@salesmakeover.se

PS Jag bjuder in dig att vara med att bidra till nya idéer om hur säljare snabbare kan nå fram med sina kunskaper till kunder. Det är för jäkligt att vi skall bli omåkta av hackers från Silicon Valley, som varit på Burning man*. Jag var där i somras och såg med egna ögon hur 75.000 människor gjorde så mycket mer än samarbetade; jag och alla andra gav vad vi hade och genom det skapade saker om omöjligt kunde ha planlagts. Nu tänker jag på hur vi kan få cheferna att öppna sina ledningsrum för nya idéer. Sverige behöver det. Facebookgruppen finns här.

PPS: Det är 94% risk att säljaryrket är helt borta om 20 år!*

* Det sägs att Twitter uppfanns här och att ett deltagande är ett krav för att få jobb på Google. Läs här:

Leave A Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.