SOCIAL SELLING MED LINKEDIN

”Eftersom dagens kunder är extremt pålästa och själva driver sina affärer, mycket via Linkedin, har jag tagit Social Selling på största allvar. Att fatta hur Linkedin fungerar, hur jag kan skapa intresse och hitta in till nya kontakter har inneburit nya affärer för ganska mycket pengar, 28 % av försäljningen kommer därifrån. Nu gör jag nya inlägg varje vecka och kontaktar potentiella kunder via Linkedinmail. Mitt nätverk har gått ifrån 600 kontakter till över 3000 på 6 månader. Jag använde mallarna från e-trainingen för att skriva personliga mail och göra säljande inlägg på Linkedin.”

MÅLGRUPP

Säljare, konsultchefer, säljchefer och alla som vill hitta nya kunder via Linkedin, bygga en professionell profil, öka intres- set för sitt företag och expandera kontaktnätet på nya och gamla kunder.

INNEHÅLL

  • Social Selling®, kunskapsutvärdering, mål och förväntningar
  • Hur kundernas digitala köpresa ser ut
  • Hur kunderna använder Linkedin och sociala media för att hitta leverantörer och få köprekommendationer
  • Hur du bygger din Social Selling®-process
  • Etik på sociala media
  • Formeln för Social Selling®: Målgrupp*Budskap*Nätverk = effekt
  • Hur du bygger din Linkedinprofil, att den är komplett
  • Hur du hittar de rätta personerna/kunder som du vill sälja till
  • Hur du engagerar dig och bidrar med idéer och relevant innehåll för att väcka intresse
  • Hur du fångar upp intressanta leads
  • Hur du får andra att rekommendera dig och sprida ditt budskap
  • Hur du kontaktar personer, bygger relationer och bokar möten
  • Hur du underhåller ditt nätverk med gratulationer
  • Hur du skapar events och inbjudningar på LinkedIn
  • Hur du kopplar ihop Linkedin med Facebook och Twitter
  • Hur du kan samarbeta i teamet och öka effekten avSocial Selling®
  • Dagliga rutiner och veckoplanering
  • Tips och trix om hur du använder texter, videos och länkar för att göra så att inlägg och poster sprids
  • Hur du bygger en digital säljplan

10 KUNSKAPER DU FÅR LÄRA DIG

Social Selling, hur det kan få din försäljning att dubblas

Hur kunderna använder Linkedin och Sociala Media för att hitta leverantörer och få köprekommendationer

Hur du bygger din Social Selling process och digitala säljplan

Formeln för Social Selling: Målgrupp*Budskap*Nätverk = effekt

Hur du engagerar dig och bidrar med idéer och relevant innehåll för att väcka intresse

Hur du fångar upp intressanta leads och får andra att rekommendera dig och sprida ditt budskap

Hur du kontaktar personer, bygger relationer och bokar möten

Hur du hittar de rätta personerna/kunder som du vill sälja till

Hur du bygger en komplett professionell Linkedinprofil

Dagliga rutiner och veckoplanering

OM E-TRAININGEN

Reflektion, Action, Kunskap (RAK)
Varje moment i e-trainingen innehåller flera korta videos, texter och uppgifter samt en reflektion. Reflektionen delas med alla som gått e-trainingen eller inom din träningsgrupp (företagsanpassad e-training). Du får feedback på uppgifterna och reflektionerna från Salesmakeovers certifierade instruktörer. Trainingen avslutas med en quiz och praktiska uppgifter där du får tillämpa kunskaperna i ditt säljarbete.

Tillgänglig på svenska och engelska.