team_image

Jens Edgren, VD

Certifierad Solution Selling instruktör, Senior konsult med Linkedin och sociala medier som specialområde.

team_image

Francois-Laurent Bries

Certifierad Solution Selling coachkapten och LinkedInkonsult. Specialistområde: Social Selling.

team_image

Jörgen Bjurling

Certifierad coachkapten och biträdande instruktör i Solution Selling.

team_image

Henrik Gavelli

Certifierad coachkapten och biträdande instruktör Solution Selling.

team_image

Camilla Lindh

Certifierad coachkapten och biträdande instruktör i Solution Selling.

Lite om oss

Hur säljer man lösningar i dagens internetdrivna säljmiljö? Vi startade 1999 med att träna säljare i den mest praktiska och användbara säljmetod vi kunde hitta, Solution Selling. Sedan dess har köpprocessen för B2B kunder förändrats radikalt: Sociala media och diskussionsforum är deras främsta informationskälla. 75% eller fler av cheferna ber sitt nätverk om referenser innan man väljer en leverantör. Detta ändrar spelreglerna för den klassiska försäljningen med kalla samtal och skapar ett behov för säljare att profilera sig (vara micromarknadsförare) och komma med idéer när man prospekterar. Nya kanaler som LinkedIn blir en del i verktyglådan.

När vår egen säljeffektivitet sjönk dramatiskt under 2014, lade vi om kursen och använder nästan bara LinkedIn för prospektering och mötesbokning. Resultatet överträffade våra förväntningar: en hitrate på besöksbokningar på 80%. Vår hitrate på affärer har ökat från 50% till 85% för att vi driver våra säljprocesser utifrån en idé, inte bara kundens behov. Tidigt i säljprocessen tar vi upp frågor som ROI och riskhantering.

Dessa metoder och erfarenheter bygger vi Solution Selling programmet på.

Video om Solution Selling